Slik booker du sengeplass på DNT-hytter

Sloaros
Sloaros Foto: Kirsten Leira

Har du spørsmål om booking? Her besvares de vanligste spørsmålene.

Til vanlig har DNTs hytter plassgaranti, men i sommer er det ekstraordinære regler for å begrense smitte av koronaviruset. Derfor må alle booke plass på forhånd. 

Problemer med booking? Sjekk disse punktene og se om det løser seg.

  • Du må opprette en unik bruker til det nye bookingsystemet. Du kan med andre ord ikke bruke samme innlogging som for eks. til det gamle bookingsystemet eller Min Side.
  • Pass på at du har valgt en pris i det gule feltet "Velg pris" på hver plass du bestiller.
  • Dersom det står "Vis tilgjengelighet" i stedet for "Bestill" på en sengeplass så betyr det at plassen er opptatt for hele eller deler av perioden du forsøker å bestille.
  • Dersom du har fyllt inn alt riktig, godkjent vilkårene, og likevel ikke får fullført betaling kan du gjøre følgende før du prøver på nytt:
    • Prøv å booke på PC i stedet for mobil/nettbrett eller motsatt.
    • Prøv å bruke en annen nettleser (Edge, Chrome, Firefox, osv.).
    • Slett nettleserdata
    • Pass på at det er penger på bankkort eller at kredittkort ikke er overtrukket.
  • Dersom du har lagt en eller flere sengeplasser i handlekurven, gått til betaling og så avbrutt, så kan det oppleves som at sengeplassene er opptatt hvis man forsøker på nytt. Det er mest sannsynlig fordi de fortsatt ligger i din egen handlekurv. Denne finner du helt nederst på siden, under sengeplassene.

Dersom problemer vedvarer ber vi deg om å ta et skjermbilde av eventuelle feilmeldinger og sende det eller en beskrivelse av problemet til oss. 

Kan jeg benytte DNT-bruker/min side til booking? 

Nei, du må lage en ny bruker etter at du har valgt senger på den hytta du vil booke på. 

Jeg får feilmelding når jeg forsøker å booke. 

Har du laget en ny bruker for systemet? Forsøk en annen nettleser. Prøv å booke på PC i stedet for mobil/nettbrett. 

Jeg skal ha med hund, hva gjør jeg? 

Du booker hundebur og en seng til deg selv. 

Den hytten jeg vil besøke har ikke booking – hva gjør jeg? 

Det er i dag booking på alle DNT Sørs hytter.

Ønsker du å bestille flere sengeplasser?

Velg en seng, klikk bestill og velg pris. Klikk så på Book mer(rød knapp) for å bestille flere senger. 

Er det dyrere å bestille på forhånd?

Nei, prisen er den samme.

Jeg vil flytte min booking, hva gjør jeg? 

Ta kontakt med DNT Sør på e-post. Sjekk først om det er ledig på den dagen du ønsker å bytte til.  

Hvordan avbestiller jeg en booking?

Etter at du har fullført en booking får du tilsendt en e-post som viser oversikt over bestillingen din. Har du behov for å endre på denne kan du ta kontakt med DNT Sør på epost: mail.dntsor@dnt.no

Kan jeg få refundert betalt opphold? 

  • Full refusjon av betalt opphold hvis avbestillingen skjer før 10 dager oppmøtedag. Send kontonummer og navn på kontohaver til epost: mail.dntsor@dnt.no
  • Avbestilling fra 9–5 dager før oppmøtedag gir rett til 50 % refusjon. 
  • Avbestilling som gjøres senere enn 5 dager før oppmøtedag gir ingen rett til refusjon.

Hva gjør jeg hvis jeg ønsker refusjon og er innenfor vilkår over? 

Send e-post med avbestilling til DNT Sør (mail.dntsor@dnt.no). Oppgi ditt bankkontonummer du ønsker refusjon til. 

Hvor kan jeg henvende meg hvis jeg har spørsmål? 

Ta kontakt med DNT Sør på tlf. 38 12 07 50 eller epost: mail.dntsor@dnt.no


Skrevet av Mona Birkeland 11. juni 2020